Tillbaka....

Jag börjar med att be dom som läser denna blogg om ursäkt för att jag inte gjort något inlägg den senaste tiden!!!

Vad har då hänt sen jag senast var igång!

* Borås kanske drar sig ur och KHK får en friplats i Allsvenskan.

* KHK ska snart presentera något nytt. Troligtvis en spelare.

* Mörrum har gått + förra säsongen.


Som ni ser så är det oftast KHK som det händer saker runt och det är givetvis därför som det skrivs mest om dom. Tänkte att jag skulle dela mina tankar angående punkterna ovanför med er läsare.

Borås har ekonomiska problem och måste dra in 1,5 miljoner för att dom ska få komma till start i årets allsvenska. Borås är en stor stad och trots att Elfsborg finns där så tror jag att man kommer att kunna skrapa ihop pengarna. 

Dock så kan man ändå bli nerskickade i division 1 om man inte visar upp en bra strategi för hur man ska kunna förhindra att det blir likadant till nästa år. Det är det som kan bli Borås hockeys fall enligt mig.

Jag har hört många rykten angående  Borås affären och här kommer dom.... Välj själva om ni vill tro på dom eller ej!!

* KHK har blivit tillfrågade och har tackat ja.

* Borås har fixat pengarna men skickas ändå ner för att man har inte uppvisat något bra upplägg på hur man ska få ordning på ekonomin.

* Det är endast ett PR trick i från Borås sida för att väcka staden.

Jag tycker det vore tråkigt om Borås skulle åka ner på grund utav ekonomin. Vi alla vet att KHK troligtvis ändå kommer att spela i allsvenska om några år så därför vore det ett antiklimax att gå upp på det här sättet. Tror inte att det skulle kännas riktigt rätt i supportrarnas hjärtan.

Med det menar jag att vem vill inte sitta där på läktaren i en eventuell kvalserie och se på en avgörande match. Vinner man så blir det en enorm fest och man skulle antagligen fira avancemanget i flera veckor. Om man skulle gå upp på bekostnad av Borås så har man ju inte spelat sig upp i allsvenskan och det känns inte lika kul. Festen vid avancemanget är ju halva grejen. Man är heller inte riktigt förberedda för spel i allsvenskan.


KHK ska troligtvis presentera en ny spelare inom några dagar och det ryktas om att det är en dansk, norsk eller italienare som är på G. ´Det ska bli intressant att se.  Någon som har ett tips så skriv gärna!!!



Mörrum redovisade ett ganska så stort plus på årsmötet nu i Juni. Jag tycker att det är skitkul att Mörrum gjorde en ekonomisk vinst detta året. Det visar att hockeyn är het i närområdet. Mörrum har ett spännande lag på papperet och jag kommer att diskutera dom inom en snar framtid.


Kallinge har årsmöte snart och där lär det nog inte vara lika fina siffror som i Mörrum. Kallinges ekonomi har nog blivit lidande då dom spelade i division 2 förra året och ofta hade matcher samtidigt som grannklubbarna. I år kan dom nog räkna med lite mer publik på matcherna.


Något ni tycker jag ska skriva om eller något ni undrar så kommentera gärna!!!


/ :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0