KHK

Då var det KHKs tur att synas. Anledningen till att OIK var före KHK på listan var att jag tycker dom har förstärkt sitt lag om man jämför ifrån förra säsongen. Jag tycker dock att KHK har ett jämnare och bättre lag än OIK.

Mitt tips är att KHK vinner serien ganska så lätt och i allettan blir det lite tuffare men naturligtvis så blir dom topp 3 i den serien.

Tänkte att jag skulle ge min syn på årets trupp jämfört med föregående år.

Målvakter

Fransson ut och Baston in som ordinarie. Här är det ingen skillnad och jag förstår att KHK plockar upp en junior. Baston är naturligtvis mycket billigare och dom pengarna kan man spendera på andra positioner. Baston är nog glad över att få vara med och accepterar antagligen att Leinonen står dom matcher han vill.

KHK har utan tvekan seriens bästa målvakt i Leinonen men frågan är om han kan göra en lika bra säsong i år. Gör han inte det så blir det inte lika enkelt för KHK.


Backar

Ut med Alm, Brooks, Skoog, Sirokovs, Lundqvist och Höök. In med Aaro, Grönlund, Pettersson, Wallgren och Kullberg.

Min syn på det hela om man bara läser namnen så tycker jag att det är en försvagning till den här säsongen men det är inte hela sanningen.

Jag har sett för lite av dom nya för att kunna bedömma dom på ett rättvist sätt. Sen finns ju möjligheten att Brooks kommer efter jul och vi såg ju alla vilken betydelse han hade för laget.

Det jag har sett av Grönlund så är det en back med bra skridskoåkning. Pettersson var riktigt riktigt bra i den första matchen mot KHK i arenan men inte lika bra i dom andra. Wallgren la jag inte märke till men naturligtvis har klubben koll på honom då man spelat emot honom i år. Kullberg lär inte få spela.

Känns som att man värvat offensiva backar trots att man spelar ganska så defensivt.


Forwards

Ut med Circelli, Dahlgren, Fahlqvist, McGrane, Ozolins och in med Ellerstad, Johansson, Magnusson och Wallmark.

Ja det är verkligen svårt att avgöra om det blivit bättre eller sämre inför denna säsong så jag får säga dött lopp. Naturligtvis så några av årets nyförvärv lite högre meriter och jag tänker då på Fimpen. Ska bli otroligt kul att se honom i division 1 i år. Man ska inte tro att han kommer att dominera totalt bara för att han kommer ifrån ett allsvenskt topplag. Det är inte lätt att gå ner en division och dominera.

Jag tror inte att fimpen är bättre än Jens Svensson KIK.

Jag tror att förlusten av Fahla kommer att märkas mer än man tror.

En sak är säker och det är att KHK kommer att vara i topp och det kanske inte är så konstigt då man har en högre budget än andra lag och även har en målsättning att gå upp.


Att gömma sig bakom en vision om att man inte ska vara i Allsvenskan förrän år 2014 är bara löjligt. KHK kommer naturligtvis att satsa varje säsong för att ta klivet upp.


/ :)
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0