Jag orkar inte längre......

Som ja skrev i mitt tidigare inlägg så är det ganska så kul när KHK levererar sina misslyckade uttalanden och affärer. Nu har enligt mig KHK´s marknadschef återigen levererat en rolig krönika/artikel...

Artilkeln finns på khks hemsida,  http://www.khk.se/index.php?option=com_content&view=article&id=1197&catid=37&Itemid=187 

Inlägget heter "sikta och skjut" och om man på ett snabbt sätt ska beskriva artikeln så handlar den om hur bra khk är, att dom alltid står upp och talar sanning mm. Min känsla av artikeln är att marknadschefen eller khk gråter ut då den lokala tidningen har synat en del av den inavel som finns i föreningen.

Det finns några rader i artikeln som jag vill framäva och verkligen veta om khk står för det dom säger.....


"Senaste tiden har du som supporter eller sponsor kanske noterat att vi börjat kommunicera på ett nytt sätt. Vi har för avsikt att fortsätta med vår ärliga tydlighet och ska naturligtvis göra detta inom ramarna för vad som kan kallas god ton. Vi vill dock vara tydliga; Karlskrona HK kommer inte längre stillasittande låta det vi upplever som förvridet, förstorat, missförstått - eller kanske rent av lögnaktigt – stå oemotsagt. Vi är stolta över vilka vi är och vad vi står för och kommer, då vi känner att det behövs, se till att ge dig vår version, vår sanning, som motvikt till en del av det du kanske hör och läser på annat håll."

Tänkte nämna några rader och även berätta min syn på det.

1. Har för avsikt att fortsätta med vår ärliga tydlighet och ska naturligtvis göra detta inom ramarna för vad som kallas god ton.

Artikeln då Tobbe och Kempe sa sitt angående Fahla, Skoog och Belin kan väl knappast sammanfattas som kommentar nr 1. I den artikeln så gav man inte sin syn på det hela utan man förvrängde den till en önskad version ifrån klubbens sida.

2. Vi vill dock vara tydliga; Karlskrona HK kommer inte längre stillasittande låta det vi upplever som förvridet, förstorat, missförstått - eller kanske rent av lögnaktigt – stå oemotsagt 

När jag läser detta så kan jag inte sluta tänka på den påhittade och regisserade intervju som gjordes med Belin som sedermera inte publicerades pågrund utav att Belin ångrade sig. Det vore väldigt kul om någon kunde publicera den intervjun och även att få höra vad khk säger angående den. Om dom nu står för sitt ord så skulle dom ju inte låta det lögnaktiga påståendet om att det spelats in en fejkad intervju stå oemotsagt.


3. Vi är stolta över vilka vi är och vad vi står för och kommer, då vi känner att det behövs, se till att ge dig vår version, vår sanning, som motvikt till en del av det du kanske hör och läser på annat håll."

Det är väl i stort sett endast denna rad som dom lever upp till... När det behövs, ge dig vår version, vår sanning och det kan man ju verkligen säga att dom lyckats med. Fast den är ju inte direkt trovärdig.



Det roliga är att dom blåögda supportrarna köper det som som skrivs på hemsidan. Det som står på KHKs hemsida kan jämföras med bibeln känns det som.

Jag skulle kunna fortsätta med att analysera inlägget men jag orkar inte just nu. Min syn på khks trupp kommer inom dom närmaste dagarna.


Marknadschefen i khk som har varit verksam i andra föreningar i kommunen under deras storhetstider känns mer som en tonåring som skriker SE MIG, HÖR MIG, BEKRÄFTA MIG!!! Ge han skrivförbud innan det är försent.

Det kommer alltid tillbaka!!


/  :)








Kommentarer
Postat av: Lars

Man behöver ju inte vara en Einstein för att förstå vilken klubb i Blekinge du INTE gillar.



2011-06-09 @ 08:42:27
Postat av: Anonym

Ska bli intressant och se vad du kritiserar de andra blekingelagen för. :) För det kommer du väl göra? Annars så känns det rätt meningslöst att läsa en blogg om Blekingehockeyn i almmänt som inte är objektiv. För inget lag är perfekt så det borde ju allt finnas något annat lag som gjort något negativt att skriva förutom om KHK för att det är lättast.

2011-06-09 @ 15:47:51
Postat av: :)

Självklart så ska jag kritisera dom andra klubbarna också om det dyker upp något intressant.



Har ni något tips så skriv gärna!!



Saken är ju den att KHK är klubben som lägger ut mest saker på sin hemsida och ibland så är det inte så genomtänkt kan jag tycka.



2011-06-09 @ 16:19:26
URL: http://blekingehockey.blogg.se/
Postat av: Rickard Karlsson

Lite sanningsenlig information som kan hjälpa dig på traven i sökandet: 1992, mellan en resa till Australien och flytten till Motala, hjälpte jag under två veckor CIF med att skaffa en huvudsponsor. I mitt arbete som säljare kändes det inte särskilt betungande. I Nättraby GoiF är jag glad förälder som ibland får gå på linjen och vifta - man gör ju allöt för att synas som ideell.



Eller bloggar man hej vilt.



2011-06-09 @ 17:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0