Blekinge Hockeyn!!!

Ja det är precis vad denna blogg kommer att handla om. Hockeyn i länet är ungefär lika het som vulkanen på Island och jag kommer att gå igenom lagen i Blekinge och berätta min syn på det hela.

Kanske har jag startat bloggen lite sent då jag haft lite insider tips angående khk´s olika affärer men det är för mig glömt och nu ser vi fram emot nya smaskiga saker. Khk´s affärer har ju inte bara varit till det negativa utan det hettar ju verkligen upp stämningen i länet.

1. Olofström

2. KHK

3. Mörrum

4. KRIF

Där har ni min ranking över hur lagen har värvat upp till dagens datum. Varför tycker jag så???


Säsongen 09/10 så hade Olofström en sagolik säsong som till allas förvåning slutade med spel i kvalserien och pressen på laget inför säsongen som var blev naturligtvis alldeles för höga. Man tappade bland annat dom båda transantlanterna som var en stor orsak till succén. Min tanke inför föregående säsong var att olofström skulle floppa helt men utan att övertyga så tog dom sig ändå till allettan. Om man ser tillbaka till allettan så hade det räckt med en seger i näst sista omgången mot khk hemma för att dom skulle ha tagit play off platsen istället för khk......

Årets upplaga i Olofström ser ju onekligen intressant ut och det ska bli intressant att se om Mark H kommer tillbaka. Jag tror tyvärr inte det...... På pluskontot finns Hietta, Prez och framförallt Fahlqvist som är min favoritspelare i division 1 F. Förutom dessa offensiva pjäser så har dom väldigt bra backar och dom enda frågetecknen finns i målet och båset. Den nya tränaren ska ersätta den populäre Söderström som tog laget till kvalserien och det är inte lätt!!!! omedvetet så har han en stor press på sig.

Att Söderström försvinner är tråkigt för han var verkligen en profil som man antingen hatar eller älskar.... Jag älskar när det finns profiler som gör det oväntade och verkligen tar för sig :)

Kort och gott så tycker jag Skoog har gjort ett kanon jobb och han vet hur man ska forma ett lag. Olofström är givna till allettan enligt mig.

Nästa inlägg blir om nr 2 på listan och det är khk.


Second place is the first loser.....  Eller en tredje plats i en kvalserie!!! Glöm inte det KHK...

/ ;)










 





  



Kommentarer
Postat av: powpow

bra backar?

2011-06-05 @ 00:14:21
Postat av: Micke

Att Olofström skulle komma etta i F-serien är en utopi. Full fart framåt ingenting bakåt håller aldrig.

2011-06-05 @ 01:34:37
Postat av: :)

Micke- Jag har ju inte heller sagt att Olofström ska komma etta. Jag tycker dom har värvat bäst.

2011-06-08 @ 22:37:37
URL: http://blekingehockey.blogg.se/
Postat av: Danne

Borde inte en blogg med namnet "Blekinge hockeyn" följt av 4 klubbmärken vara neutral mellan dessa klubbar? Det är helt ok både att hålla på OIK och att tycka illa om KHK och blogga men ta gärna bort KHKs logga ur din rubrik i så fall eller så får du jobba på din sken- neutralitet. Fail redan i första inlägget.

2011-06-09 @ 08:31:37
Postat av: :)

Danne - Vad är det som säger att jag håller på OIK och att jag tycker illa om KHK??

2011-06-09 @ 16:23:57
URL: http://blekingehockey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0